ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ ВИХОВАТЕЛЯ
ГРУПИ ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ
ГРУПИ ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ
1.
Загальні положення
1.1 Ця
посадова інструкція розроблена на основі
тарифно-кваліфікаційної характеристики вихователя. Під час складання інструкції
враховано також рекомендації організації служби охорони праці в навчальних
закладах Міністерства освіти та науки України.
1.2
Вихователь призначається на посаду і звільняється з неї директором школи.
1.3
Вихователь повинен мати повну або базову вищу педагогічну освіту (без вимог до
стажу педагогічної роботи).
1.4
Вихователь підпорядковується безпосередньо заступнику директора школи з
виховної роботи.
1.5 У
своїй діяльності вихователь керується Конституцією і законами України, Наказами
Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України, органів управління
освітою всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів; правилами і нормами
охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, а також Статутом школи
(у тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і
розпорядженнями директора, даною інструкцією), трудовим договором
(контрактом).Вихователь дотримується Конвенції про права дитини.
2.Функції
Основними
напрямами діяльності вихователя є:
2.1
Опікування учнями, їх виконання і нагляд за ними під час їхнього перебування у
виховних групах школи.
2.2
Організація і проведення позаурочної навчальної роботи в закріпленій за ним
групі.
3. Посадові обов’язки
Вихователь виконує такі посадові обов’язки:
3.1 Планує, організовує та здійснює виховання учнів.
3.2 Проводить повсякденну роботу, яка забезпечує
створення умов для соціально-психологічної реабілітації учнів, їх соціальної та
трудової адаптації.
3.3 Використовує різноманітні прийоми, методи і засоби
виховання та навчання школярів.
3.4
Планує і проводить з учнями корекційно-розвивальну роботу на основі вивчення їх
індивідуальних особливостей.
3.5. Спільно з медичними працівниками забезпечує
збереження і зміцнення здоров’я учнів, здійснює заходи, які сприяють їхньому
психофізіологічному розвитку.
3.6 Приймає дітей за встановленим порядком від батьків
(осіб, що їх заміняють) чи вчителів школи; організовує дотримання учнями режиму
дня, виконання ними домашніх завдань, надає їм допомогу в навчанні, організації
відпочинку і здобутті додаткової освіти, залучаючи їх до художньої і науково –
технічної творчості, роботи спортивних секцій, гуртків та інших об’єднань за
інтересами.
3.7
Сприяє формуванню в учнів моральних якостей громадянина, формує в них культуру
поведінки, відповідальне ставлення до навчання, праці, повагу до прав людини,
проводить роботу з профілактики відхилень у поведінці, позбавлення від
шкідливих звичок.
3.8
Надає допомогу в організації самоуправління в учнівському колективі.
3.9 Вивчає індивідуальні здібності, інтереси й нахили
учнів, їхню поведінку в сім’ї, житлово-побутові умови проживання сім’ї,
взаємини учнів з батьками чи особами, що їх замінюють.
3.10 Забезпечує у стосунках з учнями дотримання їхніх
прав і свобод.
3.11
Веде у встановленому порядку документацію і звітність.
3.12
Бере участь у роботі педагогічної ради школи.
3.13
Проходить періодичний медичний огляд.
3.14
Систематично підвищує свою професійну кваліфікацію; бере участь у роботі
методичних об»єднань та інших формах методичної роботи.
3.15
Дотримується етичних норм поведінки, які відповідають громадському статусу
вчителя, у школі, побуті, громадських місцях.
3.16 Створює умови для безпечного здійснення навчального
процесу, ретельного дотримання правил техніки безпеки, санітарних та
протипожежних правил; негайно сповіщає адміністрацію школи про випадки
виявлення в учнів зброї, пожежо- і вибухо- небезпечних предметів та пристроїв,
отрут, наркотичних і токсичних речовин, інших, вилучених із цивільного вжитку
речей.
3.17 Оперативно повідомляє адміністрацію школи про кожен
нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долі карської допомоги.
3.18 Вносить пропозиції щодо покращення й оздоровлення
умов здійснення освітнього процесу, а також повідомляє керівників про всі
недоліки в забезпеченні навчального процесу, які знижують працездатність учнів.
3.19 Проводить інструктаж учнів з техніки безпеки під час
проведення виховних заходів з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи
журналі реєстрації інструктажів.
3.20
Організовує вивчення учнями правил охорони праці, правил дорожнього руху,
поведінки в побуті, на воді тощо
4.
Права
Вихователь
має право на:
4.1
Участь в управлінні школою відповідно порядку, визначеного Статутом школи.
4.2 захист професійної честі і гідності.
4.3
Ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи,
надання відповідних пояснень.
4.4
Захист своїх інтересів самостійно чи через представника, у тому числі адвоката
у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов’язаного з порушенням
педагогом норм професійної етики.
4.5
Конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком
випадків, передбачених законом.
4.6 Вільний вибір і використання методик навчання й
виховання, навчальних посібників і матеріалів, підручників, методів оцінювання
знань учнів.
4.7
Підвищення у встановленому порядку своєї кваліфікації.
4.8
Проходження атестації на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну
категорію.
4.9 Давання учням під час занять і перерв обов’язкових
для виконання розпоряджень, які стосуються організації занять і дотримання
дисципліни, притягнення учнів до притягнення дисциплінарної відповідальності у
випадках і в порядку, визначених відповідними правилами.
5.
Відповідальність
5.1
Вихователь несе відповідальність за життя і здоров’я учнів групи, за дотримання
їхніх прав і свобод, визначених законодавством України.
5.2 За
невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил
внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи
та інших локальних нормативних актів, посадових обов’язків, визначених цією Інструкцією,
вихователь несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим
законодавством.
5.3 За
застосування, у тому числі одноразове, методів виховання, пов’язаним із
фізичним чи психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого
аморального вчинку вихователь може бути звільнений з посади відповідно до
трудового законодавства і Закону України «Про освіту».
5.4 За
навмисно завдані школі чи учасникам освітнього процесу у зв’язку з виконанням
(невиконанням) своїх посадових обов’язків збитки вихователь несе матеріальну
відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим чи цивільним
законодавством.
6.
Взаємовідносини (зв’язки за посадою)
Вихователь:
6.1
Працює за графіком, складеним виходячи з 30-годинного робочого тижня і затвердженим
директором школи.
6.2
Замінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх вихователів на умовах
погодинної оплати.
6.3
Самостійно планує свою роботу на навчальний рік і навчальний семестр. План
роботи затверджується заступником директора школи з виховної роботи.
6.4
Подає заступнику директора школи з виховної роботи письмовий звіт про свою
діяльність за певний період роботи (семестр, навчальний рік).
6.5
Одержує від директора школи та його заступників інформацію нормативно-правового
і організаційно-методичного характеру, ознайомлюється з відповідними
документами.
6.6 Працює у тісній взаємодії з учителями, класними
керівниками і батьками учнів (особами, які їх замінюють): систематично здійснює
обмін інформацією з питань, які належать до його компетенції, з адміністрацією
та вчителями школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар